errands.co.il

דיוור ישיר מול דיוור אלקטרוני- מה יותר טוב לנו



בשנת 2008 נכנס לתוקף תיקון חדש לחוק התקשורת, האומר כי כל בעל עסק שישלח דבר פרסומת ללקוח ללא קבלת אישורו מראש בכתב או בהקלטה, יחוייב בקנס של 1,000 שקלים.
השינוי אילץ לשנות את ההתייחסות לדיוור ישיר



לא קיים כמעט בעל עסק שאינו יודע מה משמעות הביטוי 'רשימת תפוצה'. רשימות התפוצה מסייעות לעסק לשווק את מוצריו ו/או את שירותיו ולמתג אותם כאיכותיים, לשמור על קשר חשוב עם קהל הלקוחות, ובסופו של דבר להגדיל באופן אפקטיבי את מעגל הרווחים.

בשורות הבאות נלמד על פתרונות דיוור שונים, ובעיקר, כיצד להימנע מיצירת ספאם, העלול לגרום לנזק לעסק.


פתרונות דיוור נפוצים

אחד מפתרונות הדיוור הנפוצים ביותר בימינו הוא דיוור ישיר המופץ באמצעות ניוזלטרים לרשימות תפוצה. החומר השיווקי שלכם נוחת בתיבת הדואר של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים אשר נרשמו לשירות. כדי ליצור דיוור ישיר אפקטיבי, יש להימנע משימוש בביטויים שעלולים לשלוח את התוכן ישירות לתיבת הספאם.

ביטויים אלה כוללים אסוציאציות מובהקות למכירות, זכיות גדולות ופתאומיות, כספים וסקס.

בנוסף, חשוב להוסיף כמה שיותר מלל לתוכן השיווקי ולמעט בתמונות. תכנים שיווקיים שיהיו מבוססים על תמונות בלבד, עתידם להימצא גם הם בתיבת הספאם.

שליחת עלוני מידע המכילים תוכן שיווקי באמצעות דיוור והפצה. למרות כוחו של עידן האינטרנט, לא כל הלקוחות נוטים להתעכב על תכנים שמועברים אליהם באמצעות המייל, ולכן הפצה באמצעות פלייארים ממשיכה להיות אחת מדרכי השיווק היעילות ביותר.
דיוור אלקטרוני
חשוב לגרום לעלון המידע להיראות כמו מכתב ופחות מפרסומת, שכן לאנשים ישנה רתיעה טבעית מחומרים שיווקיים.

שימור לקוחות נעשה באמצעות מועדון לקוחות הכולל מבצעים, הטבות והנחות.

זכרו כי קל יותר לשמר לקוחות קיימים מאשר לרכוש לקוחות חדשים, ולכן פעולות השימור חוסכות כסף בטווח הארוך והן חשובות לפעילותו של כל עסק.

השאלה המהותית ביותר היא למי שולחים את התכנים השיווקיים? הרי תחשבו שכל שליחות תעלה לכם כסף, ולכן יש צורך לבצע אופטימיזציה במטרה למקסם את תועלות השיווק.

לשם כך חשוב לנהל מאגר נתונים המתבסס על הלקוחות שנרשמו לרשימת התפוצה.

מאגר נתונים זה צריך לפלח את הלקוחות לפי העדפות, נתונים כמותיים ונתונים בסיסיים. ניתוח נכון של מאגר הנתונים יאפשר בניית אסטרטגיה שיווקית אופטימלית.

בנוסף, אחת לכמה שבועות מומלץ לרענן את מאגר הנתונים ולסנן מתוכו לקוחות שאינם פעילים, שכן אלו הם לקוחות שלא משתלם להמשיך לשלוח להם תכנים ופלייארים.


כיצד גורמים ללקוח להירשם לרשימת הדיוור?

חוק הספאם החדש מקשה לכאורה על בעלי העסק ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים, אך באמצעות שיטת עבודה נכונה, ניתן להתגבר בקלות על הקושי וליצור פתרונות דיוור אפקטיביים בצורה חוקית ואמינה.

כדי להירשם לרשימת התפוצה, על הלקוח להסכים בכתב לקבלת עדכונים באמצעות הירשמות דרך אתר האינטרנט.

אפשרות נוספת היא להציע ללקוח שרכש מכם מוצר בעבר, להשאיר את כתובת הדוא"ל וכתובת הבית שלו לצורך קבלת עדכונים. לקוח מרוצה לרוב יסכים להשאיר את פרטיו בשמחה.


כיצד מתגברים על סירובו של הלקוח להירשם?

לא כל הלקוחות ששים למסור את פרטיהם לצורך קבלת עדכונים, היות ועמדה זו חושפת אותם לקבלת ספאם וחומר שיווקי לא רצוי. כדי להתגבר על הבעיה הזו ולשכנע את הלקוח ליהנות משירותי דיוור ישיר, עליכם להסביר לו את תנאי ההרשמה והיציאה מהשירות, ולהבהיר כי יוכל לקטוע את קבלת העדכונים בכל עת שירצו.

הלקוחות צריכים להבין כי דיוור ישיר היא אינה חתונה קתולית אלא נתונה לשיקול דעתם.

כדי לשכנע לקוחות להירשם לרשימת התפוצה, דרוש טריגר שיגרום להם לרצות לעשות זאת. לכן, בעת הרישום הראשוני, נהוג לצ'פר את הלקוח באמצעות מתנה או הנחה משמעותית שתעורר את אמונו ברשימת התפוצה שלכם.


פתרונות דיוור- מחירים ועלויות

עלות הקמת חשבון בחברה המספקת שירותי דיוור יעלה בממוצע כ-600 ש"ח. מדובר בתשלום חד פעמי שיש לשלם במעמד ההתקשרות הראשוני.

כדי ליצור קשר יעיל עם הלקוחות, ניתן לבחור באחת מחבילות הדיוור שמציעות חברות המתמחות בשירות זה. חבילות אלו עשויות לנוע בין 120-400 ש"ח בממוצע בחודש.
עלות שליחות עירונית עולה בממוצע 12-24 ש"ח, כאשר המחירים נוטים לעלות לקראת שעות הערב. עלות שליחות בינעירונית נקבעת בהתאם למרחק בין שתי הערים.


הימנעו משימוש בשפה גבוהה מדי וכתבו טקסטים בגובה העיניים, אך במקביל, הימנעו משגיאות כתיב ותמיד הקפידו על עברית רהוטה ועל דקדוק נכון






21/07/2011    errands.co.il
פורום שליחויות

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר errands.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2018 errands.co.il כל הזכויות שמורות
אתר חברות שליחויות מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום שליחויות
מחפשית חברת דיוור? תשאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם
אנחנו עובדים עם חברות שליחויות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!