errands.co.il

הדרך הפשוטה של שיווק ישיר



כאשר חברות גדולות מבצעות שיווק ישיר, הן יכולות להרשות לעצמן מחקרים וסקרים, עסקים קטנים צריכים לנהוג יותר בזהירות. אם הן פועלות נכון, הן יצליחו להגיע למקסימום לקוחות במינימום עלות


אחת המטרות של כל חברה וכל עסק, הוא להיות ממוקד כמה שיותר בפרסום אל קהל הלקוחות , במטרה לחסוך במשאבים ולהגיע לתוצאות חיוביות כמה שיותר. תהליך המיקוד עומד במוקד כל מסע שיווק ופרסום, עם זה כלפי קהל לקוחות וותיק ועם זה כלפי קהל לקוחות פוטנציאלי לעתיד.


בטרם ניכנס אל כלים של שיווק ישיר, כיצד יוצרים את המיקוד ואיך זה מתבצע בעולם של דיוור והפצה בשטח, נציג דוגמא אחת. כאשר חברות סלולר מפלחות את השוק, אז הן חילקו אותו לקבוצות שונות, קבוצת עסקים, משפחות, חיילים, סטודנטים, לקוחות פרטיים וכן הלאה.

הרעיון היה פשוט, לכל קבוצה יצרו תנאים שונים, פתחו במסע פרסום ושיווק שונה,  מעת לעת החברות מעדכנות הן את פילוחי השוק, והן את התנאים שהן מציעות לאותן קבוצות.

באמצעות פילוח נכון של השוק, יכולות החברות לפתוח במסע של שיווק ישיר לכל קבוצה ספציפית. אז היכולת שלהן להשיג תוצאות גבוהות עולה, וגם שיווק ישירהסיכוי לעמוד ביעדים, גבוהה יותר.


כלים של שיווק ישיר

שיווק ישיר מתבצע באמצעות מספר דרכים:

  • באמצעות מסעות פרסום ממוקדים (דוגמא למה שאנחנו רואים בחברות סלולר)
  • שיווק ישיר באמצעות מועדון לקוחות
  • שיווק ישיר באמצעות שימור לקוחות עם דאגה לצרכים ספיצפיים של הלקוחות
  • שיווק ישיר באמצעות דיוור והפצה בתיבות דואר או קשר אינטרנטי.

על מנת לבסס שיווק ישיר, יש צורך במספר מחקרים מקדימים. דוגמא, נתוני לקוחות (מין, גיל, דת, מגורים, תחביבים, צרכים, מעמד כלכלי ועוד), מידע איכותני על הלקוחות (רצונות, עמדות, העדפות), מידע כמותי (סך הוצאות, סך ביקורים ועוד), מידע בסיסי (אופי צריכה, חשיבות הצריכה, סדר עדיפויות).

בסיס הנתונים הזה ישמש את החברות לצורך יצירת בסיס לקוחות תחילה ולאחר מכן לצורך שימורם והתייעלות שיווקית.


שיווק ישיר לעזרת עסקים קטנים

אומנם נדמה שרק עסקים גדולים יכולים ליצור בסיס נתונים שכזה, אך לא כך הדבר. גם עסקים קטנים יכולים באמצעות שירותים שונים (חיצוניים או פנימיים) ליצור בסיס נתונים של לקוחות.

ניקח לדוגמא חנות שכונתית שמוכרת מוצרים לכלבים. להבדיל מרשת גדולה של סופרים או חברה סלולארית, חנות זו כבר פונה לקהל ספציפי מאוד (חנות בעלי כלבים) , אך היא צריכה ללכוד את תושבי השכונה שיש להם כלבים, כדי שהם יבואו אליהם ולא לחנות אחרת.

כיצד עושים זאת? תחילה בונים מתוך מערכת הלקוחות הקיים, מערך נתונים עם נתונים על רצונות, העדפות, צרכים וכדומה. על פי זה הם בונים אסטרטגיה ניהולית. את הקשר עם אותם לקוחות, הם יכולים לשמור באמצעות מועדון חברים באינטרנט, שיחות טלפון, דואר אקספרס של עלונים על מוצרים חדשים, הנחות ומבצעים.

בהמשך, הם יוכלו לפעול בצורה שדומה לכלל הלקוחות, גם לבעלי כלבים אחרים בשכונה שאינם רוכשים בחנות, זאת באמצעות כלים שעומדים לרשותם. מאחר ומדובר בחנות שכונתית, אז אין להם את היכולת (והם גם לא צריכים) לקיים מסע פרסום. הם יוכלו לפרסם את עצמם באמצעות דיוור והפצה של עלוני פרסום שונים.


לסיכום, שיווק ישיר מאפשר חסכון כלכלי עצום, מעצם העובדה שהוא לא דורש פרסום כוללני, ועונה נקודתית לצרכים של הלקוחות ומאפשר חלוקה נכונה של העלויות לאורך זמן



09/02/2011    errands.co.il
פורום שליחויות

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר errands.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2018 errands.co.il כל הזכויות שמורות
אתר חברות שליחויות מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום שליחויות
מחפשית חברת דיוור? תשאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם
אנחנו עובדים עם חברות שליחויות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!